آبکناری: همیشه بازی در خارج از خانه سخت است

آبکناری پس از شکست در هفته اول لیگ برتر بسکتبال، گفت: ما در لحظه هایی از بازی نتوانستیم تمرکزمان را حفظ کنیم و به همین دلیل بازنده شدیم.

البرز آبکناری سرمربی تیم اکسون تهران در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی درباره بازی نخست مقابل نفت آبادان گفت:” بازی هفته اول ما مقابل تیم نفت آبادان قهرمان سال گذشته بود و می دانستیم که بازی سختی داریم چراکه آبادان تیم با تجربه ای است و بازیکنان با تجربه ای دارد. با اینکه هفته اول رقابت ها بود، به نظرم هر دو تیم بازی با کیفیتی ارائه دادند.” وی در ادامه افزود:” ما در لحظه هایی از بازی نتوانستیم تمرکزمان را حفظ کنیم و به همین دلیل بازنده شدیم. اگر کمی دقت می کردیم هم در وقت های قانونی و هم در وقت اضافه دوم می توانستیم برنده میدان باشیم.”

آبکناری درباره بازیکن خارجی تیمش که به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد، گفت:”از عملکرد بازیکنان خارجی تیم راضی بودم. ما هدفمان این بود که بازیکنانی را انتخاب کنیم که بتوانند به کار گروهی و تیمی کمک کنند. زوران ورکیچ اگرچه ۳۵ امتیاز برای ما به دست آورد اما انفرادی بازی نکرد. او اقدام های درست و با دقتی داشت و از هفده اقدام خود ۱۲ اقدام را به ثمر رساند. خوشبختانه بازیکنان ما همه در خدمت تیم هستند و بازیکنان خارجی نیز با گذشت زمان با شرایط بسکتبال ایران بیشتر آشنا می شوند و به رشد بازیکنان و تیم کمک می کنند.”

سرمربی تیم اکسون تهران درباره عملکرد بازیکنان جوان تیمش گفت: ” نگاه من به بازیکنان، جوان و مسن نیست. همه بازیکنان تیم ما جوان و دو بازیکن ما به نسبت با تجربه تر هستند. خوشبختانه بازیکنانی داریم که تلاش می کنند سطح خود را بالا و بالاتر ببرند.” وی در ادامه افزود:” به هرحال  طبیعی است که نوساناتی در هنگام بازی داشته باشیم اما سعی می کنیم در هر دیدار بیشترین تلاشمان را به کار ببریم.”

آبکناری درباره ۱۴ تیمی بودن لیگ گفت: “فکر می کنم این امر اتفاق خوبی است. به نظرم با توجه به پراکندگی  جمعیت و پهناوری کشورمان لیگ واقعی لیگی است که بین ۱۲ تا ۱۶ تیم داشته باشد. این تعداد تیم باعث می شود که شاهد بازی های خوب و نزدیک باشیم.” سرمربی تیم اکسون ضمن اشاره به  تجربه ای که بازیکنان در این بازی ها به دست می آورند، افزود:” رقابت بین تیم ها مثل سالهای قبل نیست و نمی توانیم از ابتدای لیگ چهار تیم اول و حتی تیم های راه یافته به پلی آف را مشخص کنیم. یکسری از تیم ها به دلیل به خدمت گرفتن  بازیکنان ملی شرایط بهتری دارند اما تیم های میانه جدول نیز تیم های خوبی هستند که رقابت های جذاب و دیدنی برگزار می کنند.”

سرمربی تیم اکسون درباره بازی هفته دوم تیمش مقابل قزوین توضیح داد:” بازی با قزوین بسیار دشوار است. چراکه این تیم پارسال در دسته یک قهرمان شده و تیم با برنامه ای است که با جذب بازیکنان خوب در لیگ برتر حضور یافته است. همیشه بازی در خارج از خانه سخت است اما ما همه تلاشمان را می کنیم که در هفته دوم دسته پر به تهران بازگردیم.”

گفت و گو از: کیانا شادرو

بازگشت به بالا