رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه زمان آغاز فصل جدید لیگ برتر در نشست روز چهارشنبه شورای برنامه ریزی مشخص می‌شود، گفت: تعداد تیم‌های شرکت کننده در این فصل هنوز نهایی نشده است.

رامین طباطبایی

رامین طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شورای برنامه ریزی فدراسیون بسکتبال روز چهارشنبه به منظور تصمیم گیری نهایی در مورد زمان بندی موارد مختلف پیرامون فصل جدید لیگ برتر تشکیل جلسه می دهد، تاکید کرد که در این نشست زمان آغاز مسابقات مصوب می شود اما در مورد تعداد تیم های شرکت کننده نتیجه گیری مشخصی نخواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه پیش از این شهریورماه به عنوان زمان آغاز لیگ برتر تعیین شده بود، خاطرنشان کرد: به خاطر موج دوم کرونا اما امکان آغاز مسابقات در این ماه را نداریم. برخی از استان ها در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند طوریکه امکان برگزاری تمرین در این استان ها اصلاً میسر نیست. بر همین اساس برخی از تیم های متقاضی حضور در لیگ برتر هنوز موفق به شروع تمرینات شان نشده اند. به همین دلیل تصمیم به تعویق زمان آغاز مسابقات گرفتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه قرار بر این است تا فصل جدید لیگ برتر از اواخر مهرماه آغاز شود، خاطرنشان کرد: در نشستی که چهارشنبه خواهیم داشت در مورد زمان دقیق آغاز رقابت ها به جمع بندی می رسیم. تاریخی که در این نشست تعیین شود، قطعی بوده و تغییر نمی کند.

طباطبایی ادامه داد: در این نشست همچنین در مورد زمان بندی دیگر موارد مربوط به لیگ برتر تصمیم گیری خواهد شد. فدراسیون بسکتبال به ۷ - ۶ تیمی که از دسته اول متقاضی حضور در لیگ برتر شده اند، زمانی داده تا شرایط و استانداردهای لازم را مهیا کنند. در این نشست در مورد آخرین زمان مصوب برای این تیم ها تصمیم گیری می شود تا بعد از آن نمایندگان فدراسیون برای بازدید و ارزیابی شرایط بتوانند اقدام لازم را داشته باشند.

به گفته وی، تصمیم گیری در مورد زمان تسویه حساب تیم های بدهکار و متقاضی حضور در لیگ برتر دیگر موردی است که در نشست روز چهارشنبه مطرح می شود تا در مورد آن جمع بندی لازم حاصل شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: نماینده ورزشکاران، باشگاه ها، استان ها، کمیته ها و دپارتمان های درگیر با لیگ برتر و کارشناس خبره همراه با رئیس و سرپرست دبیری فدراسیون از جمله افراد حاضر در نشست شورای برون مرزی خواهند بود.

طباطبایی همچنین در مورد تعداد تیم های شرکت کننده در فصل پیش روی لیگ برتر گفت: در این نشست هیچ تصمیم گیری در این زمینه نخواهیم داشت. ۱۷ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده اند اما اینکه لیگ را با چه تعداد تیم آغاز کنیم، مشخص نیست. بعد از بررسی وضعیت تیم های دسته اول جمع بندی لازم حاصل می شود.

وی همچنین در مورد تیم های شهرداری گرگان و پتروشیمی بندرامام که از اعلام آمادگی برای حضور در فصل جدید لیگ برتر امتناع کرده اند، گفت: رایزنی های لازم را داشته ایم اما اینکه در نهایت مسئولان این تیم ها چه تصمیمی خواهند گرفت، مشخص نیست. ما از حضور همه تیم ها استقبال می کنیم اما متولی آنها نیستیم که بتوانیم به جای آنها تصمیم بگیریم.

بازگشت به بالا