رئیس فدراسیون بسکتبال از شرایط برخی ملی‌پوشان تیم ملی ایران در آستانه المپیک با خبر نیست و یا اطلاعات درستی در دست ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گفتن یک جمله 5 کلمه‌ای در شرایط عادی، اصولا نباید مشکلی برای کسی ایجاد کند اما بسته با موقعیت اجتماعی گوینده، شرایط و لزوم بر زبان آوردن آن جمله، ممکن است دردسرهایی ایجاد شده و سوابق گوینده و حتی مجموعه تحت مدیریتش را تحت تاثیر قرار دهد.

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی، آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، محمد سینا واحدی، پویان جلال‌پور، سعید داورپناه و نوید رضایی‌فر راهی المپیک توکیو خواهد شد. در ترکیب تیم ملی ایران، 3 بازیکن حضور دارند که متولد ایران نیستند و «تبعه» به حساب می‌آیند ولی طبق قوانین المپیک، هر تیم در ترکیب 12 نفره خود می‌تواند یک بازیکن با تابعیت ثانویه داشته باشد.

آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور و پویان جلال‌پور، ملی‌پوشانی هستند که در خارج از خاک ایران متولد شده‌اند. ایمان فرزین، مسئول، روابط بین‌الملل فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط این بازیکنان برای حضور در المپیک به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: 3 بازیکن ایران در خارج از کشور متولد شده‌اند اما طبق قوانین اگر تا پایان 16 سالگی، گذرنامه ایرانی دریافت کرده باشند، تبعه به حساب نمی‌آیند و ایرانی هستند.

بسکتبال , بسکتبال ,

فرزین ادامه داد: گرامی‌پور، متولد لندن است ولی قبل از 16 سالگی، گذرنامه ایرانی گرفته؛ جلال پور نیز در آلمان به دنیا آمده و ما مدارک لازم را برای تایید اینکه او در 3 سالگی گذرنامه ایرانی گرفته به فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری المپیک، ارسال کرده‌ایم. بنابراین، تنها بازیکن تبعه تیم ملی، مایک رستم‌پور است که ما مجاز به استفاده از او در همه بازی‌های المپیک خواهیم بود.

توضیحات کامل مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون در حالی است که رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در جریان آن نیست و به یکی از روزنامه‌ها گفته: آرون گرامی پور و پویان جلال پور در ایران متولد شده‌اند.

مشخص نیست چرا رئیس فدراسیون بسکتبال از شرایط ملی‌پوشانش در آستانه المپیک با خبر نیست و یا اطلاعات درستی در دست ندارد.

بازگشت به بالا