تهران- ایرنا- فدراسیون والیبال سهمیه تیم‌های لیگ برتری زنان برای استفاده از ملی‌پوشان را افزایش داد.

لیگ برتر والیبال زنان

به گزارش ایرنا، کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، با هدف استفاده و بهره‌وری از حداکثر کارایی و ظرفیت زنان ملی‌پوش در ترکیب تیم‌های لیگ برتر، فهرستی از این بازیکنان تهیه و استفاده از آنان در تیم‌ها را سهمیه‌بندی کرد.

پیش از این باشگاه‌ها مجوز استفاده از هفت بازیکن این فهرست را داشتند که کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات، این سهمیه را به ۹ بازیکن در هر باشگاه افزایش داد.

بر این اساس، هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند ۹ بازیکن این فهرست ۴۴ نفره را برای حضور در لیگ برتر زنان سال جاری در اختیار بگیرد.

قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پنجم مهر در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن، باریج‌اسانس، پیکان، سروقامتان بابل، اطلس تهران، ستارگان فارس، اکسون و شهرداری قزوین امسال در لیگ برتر زنان شرکت می‌کنند.

فدراسیون والیبال پیش از این برای تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر به‌ترتیب پاداش‌های یک میلیارد ریالی، ۵۰۰ میلیون ریالی و ۲۵۰ میلیون ریالی در نظر گرفت.

در کنار آن محمدرضا داورزنی رییس فدراسوین والیبال بنا به تقاضای بسیاری از مدیران عامل باشگاه‌ها، در نامه‌ای به باشگاه‌های فعال در این رشته ورزشی، میزان ورودیه لیگ‌های سال ۹۹ را اعلام کرد که برای لیگ برتر زنان ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

قرارداد بازیکنان تا سقف مشخصی شامل ۱۰ درصد حق فدراسیون نمی‌شود. براساس بند ۹ آیین‌نامه اجرایی و انضباطی برگزاری مسابقات فدراسیون والیبال، باشگاه‌هایی که در بخش زنان و مردان در لیگ برتر تیم‌داری می‌کنند، به‌جای هشت درصد از قرارداد بازیکنان مرد می‌توانند پنج درصد به فدراسیون پرداخت کنند و سه درصد در حساب باشگاه خواهد ماند.

 

بازگشت به بالا