تهران- ایرنا- تیم ملی بسکتبال آمریکا در آستانه شروع بازی‌های المپیک توکیو و در دیداری دوستانه به مصاف نیجریه رفت و نتیجه بازی را به این تیم واگذار کرد.

به‌ گزارش ایرنا، تیم‌های ملی بسکتبال آمریکا و نیجریه امروز (یکشنبه) در دیداری تدارکاتی در شهر لاس وگاس به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تیم نیجریه موفق شد به عنوان اولین تیم آفریقایی، تیم قدرتمند آمریکا را با نتیجه ۹۰ بر ۸۷ شکست دهد. تیم نیجریه نماینده قاره آفریقا در رشته بسکتبال المپیک توکیو است.

به شروع بازی‌های بسکتبال المپیک تنها سه هفته باقی‌مانده و این شکست شوک بزرگی برای تیم ملی آمریکا به حساب می‌آید.

«گِرِگ پاپوویچ» سرمربی تیم بسکتبال آمریکا پس از این دیدار با اشاره به اینکه نیجریه از اواخر ژوئن و آمریکایی ها به مدت چهار روز با هم تمرین می‌کنند، اظهار داشت: از این باخت در این زمان خوشحال هستم. این شکست برای ما آخر دنیا نیست و ما باید از این شکست درس یاد بگیریم. اگر غیر از این باشد، این بازی برای ما هیچ سودی نداشته است.

«مایک براون» سرمربی کنونی تیم ملی نیجریه و سابق لیگ NBA نیز گفت: اردوهای بسیار خوبی داشتیم و بازی‌های بسیار خوبی هم انجام داده‌ایم. ما باید فرهنگ جدیدی بسازیم. برای این کار نیاز به ابزار داریم. البته ما تعداد زیادی از این افراد را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: وقتی شما برای یک کشور بازی می‌کنید، موضوع متفاوت است. در حال حاضر ما نماینده قاره آفریقا در المپیک هستیم و امیدوارم که بتوانیم لیاقت خود را نشان دهیم.

تیم ملی بسکتبال نیجریه ۶ بازیکن شاغل در لیگ NBA را در اختیار دارد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک لندن موفق شده بود که نیجریه را با نتیجه ۱۵۶ بر ۷۳ شکست دهد. پرافتخارترین تیم بسکتبال ادوار مختلف المپیک با تیم‌های ایران، فرانسه و جمهوری چک در المپیک توکیو همگروه است.

بازگشت به بالا