تیم ملی والیبال ایران با توجه به برنامه اعلام شده برای لیگ ملت های 2021 کار سختی پیش رو خواهد داشت. 

تیم والیبال مردان ایران

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه کرونا رقابت های لیگ ملت های والیبال در سال 2020 را به طور کامل لغو کرد، اما این روزها فدراسیون جهانی در پی برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقات در سال 2021 است. طبق برنامه ریزی انجام شده رقابت‌های لیگ ملت‌ها از تاریخ ۱۱ ۱۴ مه ۲۰۲۱ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بخش آغاز خواهد شد.

مثل سال های اخیر این رقابت‌ها شامل ۱۶ تیم می شود که طی پنج هفته در گروه‌های چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در نهایت شش تیم راهی مرحله پایانی خواهند شد تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود. در واقع همه تیم ها یک بار با یکدیگر بازی می کنند و حداقل یک بار میزبان هستند. 

مرحله پایانی لیگ ملت های والیبال 2021 از ۲۳ تا ۲۷ ژوئن (۲ تا ۶ تیر ۱۴۰۰) در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

تیم ملی ایران که هنوز هم سرمربی جدید خود را نمی شناسد، در هفته اول با تیم های چین، روسیه و ژاپن روبرو خواهد شد؛ مسابقاتی که به میزبانی جیانگمن چین انجام می شود. ایران چند ماه قبل در این شهر توانست جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

با اینکه ایران امسال مجبور نیست به قاره آمریکا سفر کند، اما سفر به چین و در ادامه حضور در ایتالیا، صربستان، تهران و فرانسه می تواند حسابی تیم ملی را درگیر سفرهای متعدد و خستگی کند.

حضور در شرق آسیا، سفر به اروپا، بازگشت به تهران و دوباره رفتن به اروپا در طی یک ماه بدون شک کار را برای سرمربی جدید تیم ملی و شاگردانش سخت خواهد کرد. 

بازگشت به بالا